سئوی سایت چقدر طول میکشد؟ این سوالی است که بسیاری از افرادیکه تازه سایت آنها طراحی شده است و به دنبال رشد کسب و کار خود در اینترنت هستند از ما میپرسند. مدت زمان مورد نیاز برای سئوی سایت پزشکی و یا هر سایت دیگری به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی چون رقابت در عبارات کلید هدف، میزان بودجه، لینک های ورودی به سایت شما (لینک سازی خارجی یا خرید بک لینک)، ساختار فنی وب سایت شما، نحوه تولید محتوا و سایر مواردی که در طول این مطلب از دکتر وب به آن اشاره مینماییم.
به طور کلی هنگامی که برای سپردن پروژه خود به دنبار بهترین شرکت سئوی سایت میگردید انتظار دارید که در پاسخ به سوال سئو سایت چقدر زمان میبرد؟ کمترین زمان ممکن به شما اعلام شود. بسیاری از همکاران ما مدت زمان ۶ ماهه و برخی تا ۱۲ ماه را مدت زمان مناسب جهت بهبود رتبه سایت شما در موتور جستجوی گوگل اعلام میکنند. اما رسیدن به نتیجه مطلوب در این بازه زمانی چگونه امکانپذیر است؟ تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
سئوی سایت تضمینی
هیچ راهی برای تضمین نتایج سئو در یک بازه زمانی قطعی وجود ندارد، صرفاً به این دلیل که ما هرگز نمیتوانیم نتایج موتورهای جستجو را کنترل کنیم و گوگل در اختیار ما نیست. ممکن است تخمین های تقریبی برای دستیابی به اهداف بهینه سازی سایت شما وجود داشته باشد. برخی در پاسخ به سوال سئوی سایت چقدر طول میکشد؟ مدت زمان ۱۲-۶ ماه را تعیین میکنند. این زمان قریبی است و رسیدن به نتیجه مطلوب به عوامل مختلفی بستگی دارد.
ما اعتقاد داریم بهترین شرکت سئوی سایت با بررسی و روشن نمودن تمامی جوانب، به مشتریان خود اعلام نماید که هیچ چوب جادویی وجود ندارد که بتواند شما را به صفحه یک نتایج برساند. مگر صبر، تلاش مستمر برای رشد تدریجی و دوری از روشهای منسوخ شده و الگورتیم کلاه سیاه گوگل.
شاخص های تعیین کننده موفقیت در سئو
بیایید به این سوال بازگردیم: سئوی سایت چقدر طول میکشد؟ آنچه در بخش قبل گفته شد نباید شما را ناامید کند. لازم بود بهعنوان یک شرکت فعال در زمینه طراحی سایت پزشکی و سئو جهت پیشگیری از پرداخت هزینههای هنگفت به امید سئوی سایت تضمینی در مدت کوتاه، به صورت شفاف این مطلب را به اطلاع شما میرساندیم. اما برای دستیابی به بهترین نتیجه در کوتاهترین زمان ممکن لازم است عوامل موثر در سئوی سایت را بشناسید.
موفقیت آمیز بودن استراتژی سئو تصادفی نیست و طرح ریزی استراتژی نامناسب نتیجه ای غیر از اتلاف وقت و هدررفت منابع مالی و انسانی سازمان در پی نخواهد داشت. اگر می خواهید شانس خود را برای پیروزی در این رقابت افزایش دهید لازم است به چند شاخص کلیدی توجه ویژه داشته باشید.
چه فاکتورهایی در تعیین زمان اثربخش شدن سئو سایت موثر هستند؟
- بودجه شما
- ساختار فنی سایت
- دامین آتوریتی سایت شما
- توجه ویژه به تولید محتوا
- هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم دراز
- رقابت (رقبای شما در عبارات کلید هدف)
- لینک های ورودی به سایت شما (بک لینک ها)
بودجه شما برای سئوی سایت
شما از ما میپرسید: سئو سایت چقدر زمان میبرد؟ ما از شما میپرسیم: چقدر بودجه برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل تعیین نموده اید؟ داشتن منابع مالی مورد نیاز می توانید در بسیاری مواقع بر تسریع روند تاثیرگذار باشد. حتما ضرب المثل “هرچقدر پول بدی آش میخوری” را شنیده باشید. بودجه شما صرف چه اموری میشود؟
برخی شرکت های سئوی سایت در قرارداد خود مبلغی را درج میکنند که نیمی از آن را در ابتدا و نیمی را پس از رسیدن به نتیجه مطلوب بعنوان هزینه سئوی سایت از شما دریافت میکنند. برخی دیگر از شرکت ها نیز مبلغی به صورت ماهیانه و با ارسال فاکتور برای شما دریافت و پس از رسیدن عبارت کلیدی هدف شما به صفحه یک مبلغی بعنوان پاداش یا دستمز از شما دریافت خواهند نمود. اما ممکن است به این فکر کرده باشید که هزینه سئو سایت صرف چه اموری میشود؟
- کارهایی که نیازمند صرف وقت کارشناس سئو و هزینه از طرف شماست عبارت است از:
- بررسی فنی سایت و رفع ایرادات احتمالی (سئو تکنیکال)
- به روز رسانی مطالب قبلی (سئو داخلی)
- انجام لینک سازی داخلی (سئو داخلی)
- تولید محتوای ارزشمند و درج آن به صورت اصولی در سایت شما (سئو داخلی)
- خرید انواع بک لینک از سایر سایتها (سئو خارجی)
- دستمزد شرکت سئو سایت یا کارشناسان سئو برای پیگیری امور و در نهایت رسیدن به صفحه یک گوگل
حال بهترین میتوانید به پاسخ سوال سئوی سایت چقدر طول میکشد؟ برسید. اگر نتوانید به میزان کافی هزینه کنید، رسیدن به نتایج برتر گوگل حتی برای بهترین شرکت سئو سایت کاری غیرممکن خواهد بود.
ساختار فنی سایت
گوگل همیشه تلاش میکند بهترین نتیجه را برای کاربران خود نمایش دهد. در نتیجه سایت هایی را در رتبه های بالاتر نمایش میدهد که ساختار فنی قوی داشته باشند. داشتن هاست مناسب، سرعت لود مناسب سایت، طراحی رابط کاربری اصولی و… در سئوی سایت موثر هستند.
برخی مشکلات فنی سایت که لازم است برای رسیدن به بهترین نتیجه رفع شوند عبارتند از:
- خطاهای ۴۰۴
- لینکهای خراب
- عدم استفاده از تصاویر شاخص
- هاست ارزان و میزبان وب غیر قابل اعتماد
- مسائل دسترسی و مشکلات ایندکس
- مشکلات Robots.txt
- سرعت بارگذاری صفحه
- توضیحات متا که منطقی نیستند
- خطاهای نقشه سایت
- خطاهای htaccess
- طراحی ضعیف وب سایت
حل همه این مسائل برای شرکت سئو سایت زمان بر و نیازمند هزینه است. از طرف دیگ، رباتهای موتورهای جستجو به صورت خود به خود و پیوسته سایت تغییر یافته شما را نمیخزند و ایندکس نمیکنند. ممکن است برخی از مشکلات به سرعت اصلاح شوند، اما برای تایید گوگل به زمان بیشتری نیاز دارید. پس در جواب سوال سئوی سایت چقدر طول میکشد؟ باید بگوییم که سایت شما باید به صورت کامل از نظر فنی بررسی شود.
دامین آتوریتی سایت شما
اگرچه گوگل یک بار اعلام کرده بود که هیچ ارتباطی بین سن دامنه و سئو وجود ندارد، اما همچنان مهم است که وب سایتتان چه مدت در اینترنت وجود داشته است. شاخص دامین آتوریتی برای سنجش توانایی رتبهبندی یک سایت بوده و شامل سیگنالهای مختلفی است که نشان میدهد که یک وبسایت از کیفیت بالایی داشته و میتوان به آن اعتماد کرد. مهمترین عوامل تعیینکننده محبوبیت در دامین آتوریتی عبارتاند از:
- تعداد بک لینک: بهطورکلی هرچه تعداد بک لینک ارزشمند بیشتر باشد، بهتر است.
- کیفیت بک لینکها: بک لینکهای باکیفیت، امتیاز دامین آتوریتی بیشتری را کسب و اعتماد بیشتری را جلب میکنند.
- تعداد دامنههای پیونددهنده منحصربهفرد: هرچه دامنههای بیشتری به شما لینک شوند، افراد بیشتری در مورد وبسایت شما میدانند و این امر محبوبیت وبسایت شما را افزایش میدهد. لازم به ذکر است که شما نباید از هر دامنهای بک لینک بگیرید و خرید بک لینک باید طبق اصول و براساس استراتژی مناسب انجام شود.
شما می توانید با پرداخت هزینه و در کمترین زمان، بک لینک های زیادی دریافت کنید و محتوای با کیفیتی تولید کنید اما طول عمر دامنه خود را نمی توانید تغییر دهید. اینجاست که در پاسخ سوال سئو سایت چقدر زمان میبرد؟ میگوییم برخی عوامل تغییر ناپذیرند اما میتوان با تلاش بیشتر نقص ها را پوشاند.
توجه ویژه به تولید محتوا
همه ما جمله “محتوا پادشاه است” را شنیده ایم. این عبارت کاملا صحیح است و اگر می خواهید در صفحه اول بطور ارگانیک نمایش داده شوید داشتن محتوای با کیفیت بدون شک جز فاکتورهای اصلی سئوی سایت خواهد بود. تحقیقات زیادی در مورد بازاریابی محتوا انجام شده است که نشان میدهند کسبوکارهایی که استراتژی درست بازاریابی محتوا را در خود جای دادهاند، شاهد رشد نمایی ترافیک هستند. علاوه بر این، باید به طور مداوم محتوا منتشر کنید تا هم به موتورهای جستجو و هم به کاربران نشان دهید به مشتریان خود اهمیت میدهید و قصد دارید بهترین محتوا را برای کمک به آنها در حل مشکلاتشان ارائه دهید.
تولید محتوای باکیفیت و استمرار در انجام آن جزو موضوعات مهمی است که زمانبر بوده و در زمانی کوتاه رخ نمیدهد؛ اما اگر گوگل سایتتان را بهعنوان مرجعی از محتوای ارزشمند شناسایی کند، میتوانید اطمینان داشته باشید که رتبههای برتر در تسخیر شما خواهند بود.
لازم است به این نکته توجه کنید که تولید محتوای با کیفیت تنها نیمی از راه است. شما باید اطمینان حاصل کنید محتوا بطور پیوسته منتشر می شود. تاخیر در تولید محتوا تاخیر در دیده شدن در صفحه نتایج را در پی خواهد داشت. شما از ما میپرسید سئوی سایت چقدر طول میکشد؟ ما از شما میپرسیم آیا بودجه مناسبی برای تولید محتوای ارزشمند در نظر گرفته اید؟ مهمترین فاکتور سئو برای نمایش وبسایت شما در جایگاه های بالا کمیت و کیفیت محتوای منتشر شده در سایت است. اگر سایت شما پر از محتواهایی با عناوین بهترین دکتر در زمینه…. بهترین شرکت … و… شود، نباید انتظار داشته باشید در طولانی مدت به نتایج مناسبی در سئو دست یابید. در کنار محتوای تبلیغاتی لازم است محتوای همیشه سبز تولید کنید.
از این بخش بخوانید: محتوای همیشه سبز چیست؟
هدف قرار دادن عبارت کلیدی دم دراز
انتخاب عبارت کلیدی کوتاه و کسب جایگاه در آن، گرچه ترافیک بالایی در سایت ایجاد می کند اما رقابت بسیار شدیدی در رتبه گرفتن با این عبارات کوتاه وجود دارد. قطعا سایت های بسیاری قبل از شما، از این کلمه برای سئو خود استفاده کرده اند. پس چه راهکاری برای کسب رتبه بالاتر در سئو وجود دارد؟
کلمات کلیدی دم دراز که با نام long Tail Keywords نیز شناخته می شوند، عبارتی است که معمولا از چهار کلمه یا بیشتر درست شده است. کاربران هنگام جستجوی محصولی خاص، کلمات کلیدی طولانی را در مرورگر سرچ می کنند. پس هر چقدر عبارت کلیدی خاص تر باشد، احتمال دیده شدن شما افزایش می یابد.
این بدان معناست که هرچه کلمات کلیدی خاص تری به محصول یا سایت خود اضافه کنید، احتمال اینکه مشتریان واجد شرایط بیشتری را برای بازدید از سایت خود داشته باشید، بیشتر است. کلمات کلیدی دم بلند، رتبه بندی ساده تری نسبت به کلمات کلیدی متداول دارند. هر چقدر عبارت کلیدی خاص تر باشد، سبب رقابت کمتر می شود.
همچنین نرخ تبدیل این عبارات بیشتر است. فردی که عبارت کلیدی “بهترین دکتر ایمپلنت فرمانیه” را جستجو میکند بیش از شخصی که کلمه “ایمپلنت” را جستجو میکند میتواند به مشتری استفاده از خدمات شما تبدیل شود.
تحلیل رقبا
بررسی و تحلیل رقبا در سئو که در انگلیسی به آن SEO Competitor Analysis میگویند، عبارت است از تحقیق در مورد کلیدواژهها، بک لینکها، لینکهای خروجی، محتوا و ساختار سایت و به طور کلی هر موضوع دیگری در مورد عملکرد سایت شرکتهای رقیب. همچنین تحلیل رقبا در سئو یک تکنیک طلایی است که اطلاعات کاملی از فعالیتهای رقبا در اختیار شما قرار میدهد؛ خواه این فعالیتها اقدامات صحیح و پربازده باشد و خواه اشتباهاتی باشد که تکرار آنها به شما صدمه میزند.
با تحلیل رقبا در سئو، شما تا حد زیادی در وقت، انرژی و منابع صرفهجویی میکنید، چون به جای این که به روش آزمون و خطا عمل کنید، از اشتباهات رقیبان درس میگیرید و از اقدامات مثبت آنها الگوبرداری میکنید. شما از ما میپرسید سئو سایت چقدر زمان میبرد؟ ما از شما میخواهیم رقبای خود را معرفی کنید و یا در شناخت آنان به ما کمک کنید.
لینک های ورودی به سایت شما
یکی از فاکتورهای مهم دیگر در سئو بحث لینک های ورودی به وبسایت شما است. داشتن استراتژی لینک سازی به روند رتبه گیری شما سرعت می بخشد، البته که کار آسانی نخواهد بود. عواملی متعددی وجود دارد که بازه زمانی پدیدار شدن نتایج شما را مشخص می کند. با این حال، در شرایط معمول، بین چهار الی شش ماه زمان لازم است. با اینکه سئو داخلی تاثیر بالایی دارد اما بنظر می رسد بک لینک ها از اهمیت بالاتری برخورداند. البته که ساختن لینک های با کیفیت زمان زیادی طلب می کند.
ایجاد بک لینک یا لینک خارجی کار دشواری است؛ به خصوص که اغلب کسب و کارها در روزهای ابتدایی فعالیت خود، به دنبال آن می روند. ایده آل ترین حالت برای داشتن لینک خارجی، آن است که سایت های دیگر بدون پرداخت هزینه، به سایت شما ارجاع دهند؛ اما این اتفاق در مراحل بعدی رشد اتفاق می افتد و شما ناچارید ابتدا با پرداخت پول، سایت خود را در معرض دید قرار دهید. شما از ما میپرسید سئوی سایت چقدر طول میکشد؟ ما از شما میپرسیم آیا بودجه مناسبی برای لینک سازی خارجی در نظر گرفتهاید؟
استراتژی لینک سازی به این معنی است که میزان لینک دهی به سایت های دیگر یا دریافت لینک از سایت های مختلف، طبیعی باشد و شما با برنامه ریزی دقیق، بر اساس کلمات کلیدی، به صورت هدفمند، لینک دریافت کنید. هر لینک خارجی به صفحه شما، یک رای (vote) محسوب می شود: لینک های خارجی به گوگل می گویند که صفحه شما از نظر محتوا به اندازه کافی خوب است و ارزش به اشتراک گذاشته شدن را دارد. طبق استراتژی لینک سازی خارجی، گرفتن لینک از سایت های معتبر، به شما کمک می کند تا بیشتر دیده شوید.
سئوی سایت چقدر طول میکشد؟ مدت زمان سئو سایت چقدر است؟
در نهایت باید به این سوال که سئو سایت چقدر طول می کشد؟ پاسخی روشن دهیم. دربخشهای قبل اقدامات لازم برای سئو را برشمردیم. اما اگر تمامی موارد را اعمال کنید، چقدر زمان لازم است تا تاثیر آن را مشاهده کنید؟
اگر بخواهیم در یک کلمه جواب دهیم می توان بازه شش الی دوازده ماهه را مناسب دانست. هیچ تضمینی برای سئو نمی توان داد، اما معمولا نتایج طی شش ماهه اول ظاهر می شود اما این مسئله مستلزم ایندکس شدن صفحات سایت شما است. در ماه های اول، ممکن است ترافیک جزئی از کلمات پراکنده دریافت کنید اما تغییرات کلی تر(مانند رسیدن به صفحه اول) معمولا پس از چندین ماه ظاهر می شود.
۷ تکنیک برای موفقیت واقعی در استراتژی سئو
سئو یک فرآیند مداوم است. شما نمی توانید فقط چند عامل را تغییر دهید، بقیه را به حال خود رها کنید و انتظار نتایج قابل توجهی داشته باشید. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید از امروز شروع کنید تا واقعاً در استراتژی سئو خود موفق شوید. ادامه دکتر وب پنج تکنیک برای دستیابی به موفقیت در سئوی سایت را به شما پیشنهاد میکند.
برای مخاطبان خود بنویسید
الگوریتم گوگل فقط به دنبال کلمات کلیدی نیست. برای اینکه محتوای شما اعتبار و اعتماد پیدا کند، باید برای مخاطبان خود بنویسید. با این کار نه تنها نظر مثبت گوگل را جلب خواهید کرد، بلکه ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد.
از عناوین جذاب و تاثیرگذار استفاده کنید
عناوین جذابی که یک کلمه کلیدی مرتبط در خود دارند و توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند، شانس بسیار بیشتری برای رتبه بندی بالا دارند. زمان و تلاش خود را صرف عناوین مطالب خود کنید و نتایج این تکنیک را در رتبه بندی خود مشاهده نمایید.
از عبارات غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید
شما با استفاده درست از عبارات حاوی کلمات کلیدی میتوانید توجه موتورهای جستجو را به خود جلب کنید.
ساختار مطالب خود را با بهترین شیوه ها تنظیم کنید
ساختار و طرح بندی محتوای سایت شما نیز در رتبه بندی سئوی آن نقش دارد. قالب بندی باید شامل موارد زیر باشد:
- عنوان های فرعی
- پاراگراف های کوتاه متن
- اینفوگرافیک
- فیلم ها
- لیست های بالت دار
- لیست های شماره گذاری شده
ترکیب تصاویر
تصاویر راههای مفیدی برای انتقال اطلاعات به روش بصری هستند و الگوریتم جستجو میداند که خوانندگان تصاویر موجود در پستها و صفحات را دوست دارند. شروع به گنجاندن تصاویر در محتوای خود کنید و مطمئن شوید که سئوی فنی را در باطن انجام میدهید، منظور ما از سئوی فنی تصاویر استفاده صحیح از عنوان جایگزین یا به عبارت دیگر Alt تصویر است.
عناصر تعاملی را در سایت بگنجانید
عناصر تعاملی راه های دیگری برای جلب توجه خوانندگان به محتوای شما هستند. آزمونها، نظرسنجیها، کتابهای الکترونیکی تعاملی و نقشهها همگی نمونههایی از انواع محتوای تعاملی هستند که میتوانید به صفحات خود اضافه کنید.
محتوا را با رسانه های اجتماعی به حرکت درآورید
برای کمک به یافتن محتوای خود نیازی به تکیه بر کلمات کلیدی و رتبه بندی صفحات نتایج موتورهای جستجو نیست. با ترویج محتوای خود در رسانه های اجتماعی با هشتگ های مفید، می توانید خوانندگان بیشتری را جذب کنید و به نوبه خود، الگوریتم ها را تشویق کنید تا با افزایش بازدید، رتبه شما را بالاتر ببرند.
درج لینک سایت در صفحه اصلی پیج اینستاگرام، درج لینک نوشته ها در استوری اینستاگرام و پست های کانال تلگرام، ارسال لینک محتوای سایت در شبکه های اجتماعی، اشتراک گذاری عکس های طراحی شده برای سایت در پینترست و… همه به نفع سئوی سایت شما هستند.
سئوی سایت شما در دکتر وب
پس از مطالعه این مقاله به پاسخ سوال سئوی سایت چقدر طول میکشد؟ و عوامل موثر در مدت زمان سئوی، قیمت و هزینه سئوی سایت پی بردید. حال با دید بهترین میتوانید برای سئوی سایت خود اقدام نمایید. در صورت تمایل میتوانید با دکتر وب تماس حاصل فرمایید. دکتر وب سال هاست به صورت تخصصی طراحی سایت، سئو و تولید محتوا برای پزشکان و مراکز پزشکی انجام میدهد. در صورتیکه پزشک نیستید نیز میتوانید جهت مشاوره با ما تماس بگیرید.