تولید محتوای شبکه های اجتماعی

تولید-محتوای-شبکه-های-اجتماعی

تولید محتوای شبکه های اجتماعی امروزه یکی از مهم‌ترین راه‌های موفقیت در بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آید. از زمانی که پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام شروع به کار کردند، رسانه‌های اجتماعی نه تنها نحوه ارتباط افراد با یکدیگر، بلکه روشی را که کسب‌وکارها می‌توانند بر رفتار مصرف‌کننده تأثیر بگذارند، تغییر دادند. اما چگونه می‌توان با تولید محتوای اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی افراد را به استفاده از خدمات و خرید محصولات ارائه شده ترغیب نمود؟ چرا مردم شبکه های اجتماعی را دوست دارند؟ در این مطلب از دکتر وب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

اهمیت تولید محتوای شبکه های اجتماعی

تقسیم بندی بیماران و استفاده کنندگان از خدمات شما در رسانه های اجتماعی: از آنجا که تقسیم بندی افراد و مشتریان در بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) بسیار بیشتر از کانال های بازاریابی سنتی است، پزشکان، مراکز درمانی و شرکت‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که منابع بازاریابی خود را بر روی مخاطبان هدف خود متمرکز می کنند.

محتوای قابل اشتراک‌گذاری: پزشکان و صاحبین سایر کسب‌وکارها می‌توانند با تولید محتوای شبکه های اجتماعی جذاب ارتباط متقابل ایجاد کنند. محتوای جذابی که در نگاه اول بیماران و استفاده از خدمات را درگیر می‌کند، آنها را به استفاده از خدمات وادار می‌کند و در نهایت آنها را به اشتراک‌گذاری محتوا وادار می‌کند. این نوع تبلیغات دهان به دهان نه تنها به مخاطبان غیرقابل دسترس می رسد، بلکه تأیید ضمنی فردی را نیز به همراه دارد که گیرنده می شناسد و به او اعتماد دارد. بنابراین تولید محتوای شبکه های اجتماعی زمانی که قابل اشتراک گذاری باشد به یکی از مهم ترین راه های بازاریابی تبدیل می‌شود که باعث رشد برند شما خواهد شد.

هدایت ترافیک به سایت شما: قرار دادن لینک سایت خود در شبکه‌های اجتماعی برای سئوی سایت پزشکی شما بسیار ارزشمند است. حتما در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و… مشاهده نموده اید که بخشی به لینک وبسایت شما اختصاص یافته است. این لینک‌دهی که با نام لینک پروفایل خوانده می‌شود ارزش زیادی برای سئوی سایت شما دارد. همچنین می‌توانید در تولید محتوای شبکه های اجتماعی سرنخ‌هایی برای مراجعه به سایت ایجاد کنید. برای این کار روش‌های مختلفی پیشنهاد می‌گردد. مثلا می‌توانید یک موضوع را برای تولید محتوای اینستاگرام انتخاب کنید و در پایان پست خود عنوان نمایید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید در کانال تلگرام خود بخشی از محتوای سایت خود را قرار دهید و برای مطالعه ادامه مطلب به سایت خود ارجاع دهید. همچنین می‌توانید در تبلیغات بنری لینک سایت و شبکه‌های مجازی خود را قرار دهید.

تبلیغات برند شما: بیشتر افرادی که از وب سایت شما استفاده می‌کنند تمایل دارند برند شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند. البته عکس این مسئله نیز درست است و افرادی که از عضو شبکه اجتماعی شما هستند حتما برای استفاده بیش‌تر از محتوای شما به سایت‌تان سر می‌زنند. هر شبکه اجتماعی منبع عظیمی از فرصت ها و درآمد برای برندهای معتبر و کسب و کارهای کوچک است. با تولید محتوای شبکه های اجتماعی می‌توانید مراجعین و در نتیجه درآمد مرکز درمانی خود را افزایش دهید.

اهمیت-تولید-محتوای-شبکه-های-اجتماعی-مثل-اینستاگرام

چرا مردم شبکه های اجتماعی را دوست دارند؟

همیشه در تماس: استفاده از شبکه اجتماعی ساده ترین راه برای برقراری ارتباط با دوستان خارج از کشور، خانواده هایی که صدها مایل دورتر هستند و… است. استفاده از آن راحت و بدون زحمت است. به لطف اصول تولید محتوای شبکه های اجتماعی این رسانه‌ها به آموزشگاه هایی تبدیل شده اند که مردم به راحتی می‌توانند از مطالب آن استفاده و آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و در آن تعامل داشته باشند. بنابراین مردم آن را دوست دارند.

جمع شدن افراد با علایق مشترک: مردم چه اهل کتاب باشند یا از طرفداران ورزش و فیلم، به راحتی می توانند افرادی را با علایق مشابه در یک شبکه اجتماعی خاص پیدا کنید. هر سرگرمی می تواند به بهترین شکل در شبکه های اجتماعی منعکس شود. لازم است به این نکته توجه نمایید که جمع شدن افرادی با علایق پزشکی و سلامتی در کانال تلگرام، پیج اینستاگرام و… مرتبط با برند یا مرکز درمانی شما و در کنار تولید محتوا به روش‌های مناسب می‌تواند نرخ تبدیل را افزایش داده و آنان را به استفاده از خدمات شما سوق دهد.

فقط سرگرم کننده نیستند: تولید محتوای شبکه های اجتماعی فقط برای سرگرمی نیست. در حال حاضر، رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمند تجارت آنلاین هستند. این رسانه ها ابزاری قدرتمند جهت دسترسی به خدمات مورد نیاز مردم به حساب می‌آید. شما از این مسئله می‌توانید به نفع برند خود استفاده نمایید.

مزایای بازاریابی به کمک تولید محتوای شبکه های اجتماعی

امروزه با استفاده گسترده افراد از این رسانه‌ها، تولید محتوای شبکه های اجتماعی و فعالیت مستمر در آن یکی از موثرترین کانال های رایگان برای بازاریابی برند شما به حساب می‌آید. در ادامه برخی از مزایای خاص بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آورده شده است.

تعامل بیشتر با بیماران

تولید محتوای شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری آن یک روش خوب برای تعامل با مشتریان محسوب می شوند. در واقع شما هر چه بیشتر با مخاطب ارتباط برقرار کنید، احتمال افزایش نرخ تبدیل بیشتر است. برای رسیدن به بهترین نتیجه با مخاطب هدف خود ارتباطی دو طرفه برقرار نمایید تا خواست های آنها را بشناسید. این کار سبب می شود راحتتر نیازهای آنها را تامین کنید و در نهایت کاربران را بیش از پیش نسبت به برندتان وفادار سازید. علاوه بر این، برقراری ارتباط و تعامل با بیماران یکی از راه های جلب توجه آنها و انتقال پیام برند شما است.

افزایش وفاداری به برند و شخص شما

وقتی در شبکه های اجتماعی حضور دارید، ارتباط شما با بیماران راحت تر می شود. به همین دلیل ارتباط با بیماران از طریق شبکه های  اجتماعی، سبب افزایش مشتری و وفاداری بیشتر آنها می گردد. از آنجا که جذب بیماران وفادار یکی از اهداف اصلی هر پزشک یا مرکز درمانی محسوب می شود، به مرور با جلب رضایت آنان می توانید وفاداری به برندتان را نیز ایجاد نماید.

5/5 - (2 امتیاز)