تولید محتوا برای سایت پزشکی

تولید-محتوا

تولید محتوا برای سایت های پزشکی مهم‌ترین اصل جهت رشد و جذب مخاطب و نیز سئوی سایت به حساب می‌آید. موتورهای جستجو عاشق محتوا هستند، به خصوص محتوایی که اغلب به روز می شوند. پس اگر می خواهید نظر موتورهای جستجو را به خود جلب نمایید و افراد را به سایت خود جذب کنید، ارائه محتوایی که مردم می خواهند ببینند بسیار مهم است.  

ما اغلب می گوییم که محتوا پادشاه است. محتوا نه تنها می‌تواند رتبه‌بندی موتورهای جستجوی شما را بهبود بخشد، بازدیدکنندگان با کیفیتی را به وب‌سایت شما بیاورد و تجربه کاربری را افزایش دهد، بلکه می‌تواند به تبدیل کاربران به مشتریان یا طرفداران نیز کمک کند. در ادامه اطلاعات جامعی در خصوص اهمیت و نحوه تولید محتوای سایت پزشکی ارائه خواهیم نمود.

اهمیت تولید محتوا برای وب سایت‌های پزشکی

یکی از مزایای تولید محتوای خوب این است که باعث افزایش تعداد افرادی می شود که وب سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند. موتورهای جستجو عاشق محتوا هستند، مخصوصا محتوایی که اغلب به روز می شوند. پس اگر می خواهید مردم را به سایت خود جذب کنید، ارائه محتوایی که آنان می خواهند ببینند بسیار مهم است.

به طور مشابه، وظیفه یک موتور جستجو یافتن محتوا برای مشتریان خود است. به این فکر کنید که چند صفحه با جزئیات محصولات و خدمات کلینیک و یا شرکت خود در وب سایت‌تان دارید؟ لازم است بدانید که هر محتوا می‌تواند یک نقطه ورود به سایت شما باشد. برای اینکه بیماران و مشتریان بالقوه از خدمات و محصولات شما استفاده کنند لازم است شما را در نتایج موتورهای جستجوگر ببینند. اما آیا این کافیست؟ مسلما خیر.

جذب افراد از موتورهای جستجوگر تنها درصدی از موفقیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر تولید محتوای سایت پزشکی شما به صورت صحیح انجام شده باشد افراد در سایت شما خواهند ماند و محتوای شما را مطالعه خواهند نمود. چه بسا اگر لینک سازی درستی در سایت شما انجام شده باشد، روی آن‌ها کلیک نموده و در نتیجه احتمال استفاده از خدمات شما یا به عبارت دیگر افزایش نرخ تبدیل و نیز مدت زمان ماندگاری افراد در سایت‌تان که تاثیر مثبتی بر سئوی سایت دارد افزایش خواهد یافت.

اما اگر تولید محتوای سایت شما برای بیماران یا مشتریان ورودی از موتورهای جستجو جالب و ارزشمند نباشد و اگر نتوانند در چند ثانیه ابتدایی حضور در سایت شما با آن ارتباط برقرار کنند، نه تنها از سایت شما خارج خواهد شد، بلکه تجربه تلخی از نام برند شما در ذهن آن‌ها ثبت شده و با توجه به افزایش نرخ پرش سایت شما، بر سئوی سایت نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

بهترین نوع تولید محتوا برای موتورهای جستجو

مسلما شما به دو دلیل جهت تولید محتوای وب سایت تلاش می‌کنید:

  • آموزش و اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان سایت و بیماران فعلی
  • جذب جستجوگران بالقوه حاضر در اینترنت جهت استفاده از خدمات یا خرید محصولات

بدون تولید محتوا هیچ‌کس نمی‌داند که تخصص شما چیست، چه محصولی را به فروش می‌رسانید و چگونه می‌توانند از آنچه شما ارائه می‌دهید استفاده کنند. صرف نظر از نوع محتوایی که تصمیم به اشتراک گذاری دارید، مطمئن شوید که جذاب است و تصویر واضحی از برند شما به مردم ارائه می دهد.

برای نوشتن جزئیات در مورد محصولات یا خدمات خود در وب سایت خود وقت بگذارید. تا زمانی که اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید خوانا و سرراست باشد، برای هرکسی که آن را مشاهده می کند ارزش ایجاد می کند. استاندارهایی برای تولید محتوای سایت وجود دارند که لازم است برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو آن‌ها را رعایت کنیم.

تولید-محتوای-سایت

در تولید محتوا کپی ممنوع…!

محتوای تولید شده باید یونیک باشد. موتورهای جستجوگر به دلیل بهره‌گیری از هوش مصنوعی به کپی شدن مطلب درج شده در سایت شما از سایر سایت‌ها حتی با وجود تغییر در جمله بندی پی خواهند برد. این کار نه‌تنها نتیجه مثبتی برای سایت شما به ارمغان نخواهد آورد، بلکه یک امتیاز منفی برای شما در پی خواهد داشت.

کمیت و کیفیت در کنار هم مهم است

در تولید محتوای سایت باید علاوه بر کیفیت به طول و کمیت آن نیز توجه نمود. برخلاف محتوای شبکه‌های اجتماعی که هرچه کوتاه‌تر باشد جذاب‌تر است، محتوای سایت باید طولانی باشد. آیا می‌توانید تصور کنید که در وب سایتی ظاهر شوید که اطلاعات یا توضیحات کمی در مورد خدمات کلینیک یا شرکت داشته باشد؟ اکثر مردم فوراً کلیک می‌کنند و به دنبال منبع قابل اعتمادتری از اطلاعات می‌گردند.

اما چند کلمه؟ توصیه می‌کنیم پایه را بر ۱۰۰۰ کلمه بگذارید و تا ۴ برابر پیشروی کنید. می‌توانید در ابتدا ۱۰۰۰ کلمه تولید کنید و در آینده آن را بروزرسانی و به چند برابر افزایش دهید. بروزرسانی محتوای سایت برای موتورهای جستجو بسیار ارزشمند است.

استفاده درست از تصاویر در تولید محتوای سایت

در طراحی سایت کلمات و رسانه‌های موجود در هر صفحه نقش اساسی در تبدیل هر بازدیدکننده به مشتری پیشرو یا پرداخت کننده دارند. در تولید محتوای سایت های پزشکی و سایر موضوعات نیز استفاده از تصاویر مناسب بسیار حائز اهمیت است. استفاده از تصاویر استوک و دانلودی که ممکن است در سایت های دیگر نیز دیده شوند توصیه نمی‌شود. سعی کنید حداقل یک تصویر که بهتر است تصویر شاخص محتوای تولید شده باشد را به صورت اختصاصی طراحی نمایید.

خبر خوب اینکه دکتر وب در تمامی پکیج های تولید محتوای سایت های پزشکی یک تصویر شاخص اختصاصی به صورت رایگان طراحی و ارائه می‌نماید.

نکته مهم در تولید محتوای سایت های پزشکی این است که نباید از تصاویر ممنوعه استفاده کنید. تصاویر جراحی که ممکن است برای پزشکان و کادر درمان عادی به نظر برسند ممکن است برای افراد عادی ناراحت کننده باشند. درج این تصاویر در سایت شما باعث افزایش نرخ پرش و خروج افراد از آن خواهد شد.

در تولید محتوا لینک های داخلی را فراموش نکنید

تولید محتوا برای سایت فرصت خوبی برای پیوندهای داخلی فراهم می کند. پیوند داخلی متنی است در محتوایی که به صفحه مرتبط دیگری در وب سایت شما پیوند داده شده است. پیوند داخلی یک راه عالی برای هدایت کاربران به اطلاعات اضافی است که ممکن است به دنبال آن باشند.

موتورهای جستجو همچنین دوست دارند پیوندهای داخلی را در سراسر یک وب سایت ببینند. همانطور که موتورهای جستجو صفحات سایت شما را می خزند و فهرست می کنند، اغلب از طریق پیوندهای داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می شوند. بنابراین، پیوندهای داخلی ممکن است به صفحات وب سایت شما کمک کند تا سریعتر ایندکس شوند و توسط موتورهای جستجو درک شوند.

لزوم توجه به کلید واژه ها

در تولید محتوا برای سایت به کلید واژه یا عبارت کلیدی هدف خود توجه نمایید. محتوا باید همیشه استراتژی عبارات کلیدی شما را منعکس کند. عبارات کلیدی اصطلاحاتی هستند که می‌خواهید سایت شما با جستجوی آن‌ها در نتایج جستجو دیده شود. این شرایط باید برای هر صفحه در وب سایت شما منحصر به فرد باشد. تولید محتوای خوب امکانی عالی برای برجسته کردن این عبارات کلیدی به روشی طبیعی و مرتبط است و به موتورهای جستجو کمک می کند تا بین وب سایت شما و کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید ارتباط برقرار کنند.

مطمئنا شما بعنوان یک پزشک در حرفه خود متخصص هستید اما اطلاعات کاملی از تحقیق عبارات کلیدی و تدوین لیستی از آن‌ها برای سئوی سایت خود ندارید. ما در دکتر وب با تجربه سئوی سایت‌های پزشکی این کار را برای شما انجام خواهیم داد. کافیست خدماتی که برای شما درآمدزا هستند و می‌خواهید با آن در نتایج جستجوی مرورگرها دیده شوید را همراه با آدرس سایت رقبای خود برای ما بفرستید تا لیستی از عبارات کلیدی، تقویم محتوایی و پیشنهادات خود برای سئوی سایت شما را ارائه نماییم.

در اینجا ذکر این نکته ضروریست که اگر در ابتدای راه هستید و در صورتی‌که تنها چند ماه از طراحی سایت پزشکی شما می‌گذرد به جای تمرکز روی سئوی سایت خود لازم است به تولید محتوای سایت توجه نمایید. سایت شما در چند ماه اول که گاهی ممکن است تا شش ماه به طول بیانجامد در سندباکس گوگل قرار خواهد گرفت. تنها راه خارج شدن از سندباکس گوگل تولید محتوای خوب و بروررسانی پیوسته سایت است.

تولید-محتوای-همیشه-سبز

تولید محتوای همیشه سبز

هنگام برنامه ریزی استراتژی تولید محتوای سایت خود، مهم است که ایده‌هایی برای موضوعاتی ایجاد کنید که برای مدت زمان طولانی‌تری مرتبط باقی بمانند. این مفهوم که به عنوان محتوای همیشه سبز شناخته می شود، دارای مزایای سئو است و به شما قدرت بیشتری در گوگل و سایر موتورهای جستجو می دهد.

بهترین راه برای انجام این کار این است که از نزدیک به تخصص و یا حرفه خود نگاه کنید و تعیین کنید که در چند سال آینده چه چیزی تغییر خواهد کرد و چه چیزی تغییر نخواهد کرد. در تولید محتوای سایت های پزشکی این کار راحت‌تر است. چراکه معمولا بیماری‌ها تغییر نخواهند کرد. می‌توانید در کنار موضوعاتی که دغدغه روز مردم هستند، بیماری‌هایی را معرفی کنید که سال‌هاست مردم با آن‌ها درگیر هستند و احتمالا تا سالیان سال این درگیری ادامه خواهد داشت.

اما در کنار تولید محتوای سبز از موضوعات روز نیز غافل نشوید. موضوعاتی مانند کووید ۱۹ ، آنفلوآنزا در زمان همه‌گیری این بیماری، آنفلوآنزای شتری در دوره برگزاری جام جهانی قطر ۲۰۲۲ و… نشان‌دهنده پویایی سایت شماست.

استفاده صحیح از فراخوانی برای اقدام

می توانید از تولید محتوا برای سایت پزشکی خود جهت ارائه فراخوان اقدام به مخاطبان خود استفاده کنید. فراخوانی برای اقدام دعوتی از کاربران برای تکمیل یک عمل است. چند نمونه از فراخوانی برای اقدام عبارتند از: تماس با ما، درخواست قیمت، افزودن به سبد خرید، ارسال پیام از طریق فرم‌های تماس و دانلود PDF یا هر کاری که ممکن است کاربران بخواهند در وب سایت شما انجام دهند. افزودن فراخوانی برای اقدام در سایت شما ممکن است به افزایش نرخ تبدیل از طریق وب سایت شما کمک کند.

سخن آخر

شاید در ابتدای مطالعه این مطلب به این نکته توجه نکرده بودید که تولید محتوای سایت پزشکی تا چه حد می‌تواند پیچیده باشد. ممکن است شما بعنوان یک پزشک بتوانید یک محتوای علمی خوب را تولید نمایید اما رعایت تمامی اصول تولید محتوا و نیز درج آن در سایت برای شما امکانپذیر نخواهد بود.

اگر سایتی ندارید و به فکر طراحی سایت هستید اما به دلیل کمبود وقت نگران تولید محتوای آن هستید و یا اگر یک سایت قدیمی دارید و برای تحقیق و تدوین استراتژی محتوایی به کمک احتیاج دارید، چرا با تیمی کار نکنید که می‌داند چگونه برای پزشکان به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهد؟ دکتر وب بعنوان اولین مجموعه طراحی سایت، سئو و تولید محتوا برای پزشکان و مراکز درمانی در ایران در کنار شماست. می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید. با افتخار پاسخگوی شما خواهیم بود.

5/5 - (1 امتیاز)