طراحی سایت پزشکی
طراحی سایت پزشکی خوب یک ابزار عالی برای جذب بیمار است و یک دستیار تجاری ارزشمند خواهد بود. سایت پزشکان نه تنها می تواند خدمات قابل ارائه را معرفی و بیمار جذب نماید، بلکه باری را از دوش کادر مطب و یا کلینیک کم می کند و به کاربران کمک میکند تا پاسخ سوالات خود را به صورت آنلاین بیابند.
در طراحی سایت پزشکی باید نیازهای مخاطب هدف را برآورده و محتوای مناسب در آن درج نمود. بسیاری از پزشکان مدتها به خرید سایت و سفارش طراحی فکر میکنند اما واقعا نمیدانند باید چه ساختاری در سایت خود داشته باشند. در این راستا با توجه به تجربه زیاد خود در ساخت سایت های پزشکی، تصمیم گرفتیم دانش خود را با شما به اشتراک بگذاریم، به شما بگوییم چرا طراحی سایت پزشکی اهمیت دارد و در به چه عناصری نیاز دارد.
اهمیت طراحی سایت پزشکی
شاید بتون با جستجو در دفتر تلفن و یا کارتهای ویزیت نام یک پزشک را پیدا نمود. اما در بیشتر مواقع افراد برای یافتن پزشک خود به اینترنت مراجعه میکنند و این تنها روشی است که اکنون از آن استفاده می شود. هر کسب و کار موفق نیاز به وب سایت دارد. اگر فکر می کنید چیزی برای ارائه ندارد حداقل اطلاعات مربوط به تماس، و معرفی نوع تخصص تان باید به صورت آنلاین پیدا شود.
یافتن بیماران جدید آسان نیست اما وقتی حضور آنلاین شما برقرار باشد این کار آسان تر از زمانی خواهد بود که به روش های سنتی اکتفا کنید. اهمیت طراحی سایت پزشکی زمانی برای شما مشخص می شود که بدانید تحقیقات اخیر نشان داده است که بیش از هفتاد درصد از افراد در اینترنت به دنبال اطلاعات و مراقبت های بهداشتی هستند و این نشان می دهد میلیون های بیمار بالقوه در جستجوی شما و سایت شما هستند.
پس انتظار نداشته باشید که روشهای سنتی و معرفی شما توسط بیماران تان به سایرین باعث جذب بیماران بالقوه شود چون آن ها انتظار دارند پزشک شان را در اینترنت پیدا کنند آن ها می خواهند قبل از مراجعه حضوری از عملکرد شما آگاهی داشته باشند آن ها و بدانند چه خدماتی ارائه می دهید.
اگر شما جزو یک جامعه پزشکی بزرگ مثل بیمارستان باشید داشتن یک وبسایت کلی کفایت نمیکند و لازم است سایتی اختصاصی داشته تا اطلاعات مورد نیاز بیماران خود را در آن قرار دهید.
طراحی سایت پزشکی؛ یک تیر و چند نشان!
طراحی سایت پزشکی فقط برای تبلیغات نیست! برخی پزشکان بیان می کنند که بیماران خود را دارند و نیاز به رقابت با سایر پزشکان برای جذب بیمار بیشتر ندارند به همین دلیل طراحی سایت را کاری بیهوده می دانند اما همین پزشکان پس از مدتی برای آموزش به بیماران شان دچار مشکل می شوند و همکاران آنان در مطب ساعت ها باید پاسخگوی سوالات تکراری بیماران باشند که این تنها با طراحی سایت و قرار دادن اطلاعات کامل و مورد نیاز بیماران برطرف خواهد شد.
آیا عضویت در سایت های نوبت دهی کافیست؟
امروزه برخی سایتها طراحی شدهاند که تنها کارشان قرار داد نام پزشکان، تخصص آن ها و نحوه تماس با آن هاست. شاید به این فکر بیافتید که اگر نام شما در این سایتها ثبت شده باشید کفایت می کند نباید به وجود نام تان در این سایت ها اکتفا کنید چه بسا پزشکان زیادی وجود دارند که آدرس و حتی تخصص آنان به اشتباه در این سایت ها ثبت شده است. پس بهتر است خودتان به فکر طراحی سایت به نام خودتان باشید و آنچه که هستید را در فضای اینترنت معرفی کنید.
بهترین ساختار در طراحی سایت پزشکی چیست؟
صرف نظر از نوع و موضوع وب سایت، منابع باید به راحتی قابل استفاده و مطابق با الزامات فنی و بازاریابی باشند. بیایید الزامات و عناصر اولیه یک سایت پزشکی را فهرست کنیم.
ساختار داخلی صحیح وب سایتی که خدمات پزشکی را تبلیغ می کند یا محصولات پزشکی را به فروش می رساند، زمینه ساز موفقیت این پروژه است. همچنین برای سئو مهم است، زیرا ساختار صحیح همه صفحات منجر به کاربران هدف می شود. انتخاب مناسب از تعاریف معناشناسی، طبقه بندی صحیح و رابط کاربری مناسب استفاده راحت از سایت را برای کاربر تضمین می کند. هنگام تنظیم ناوبری، نام دستهها و زیرمجموعهها باید مطابق با آنچه مشتریان بالقوه به دنبال آن هستند، باشد.
نشان دادن سایت رقیب به شرکت طراحی سایت و درخواست ساخت سایتی کاملا مشابه اشتباه بزرگی است. کپی کردن یک ساختار از یک وب سایت رقیب یک اشتباه جدی است که از طرف برخی پزشکان مطرح میشود. ساختار سایت رقبای شما احتمالا دارای کاستیها و باگهایی است که میتواند بازدیدکنندگان را دفع کند. پس سعی کنید برای طراحی سایت پزشکی از شرکتی کمک بگیرید که در این حوزه تجربه کافی داشته و نیاز مخاطب شما که بیماران هستند را بشناسد.
لازم است لیست کلیه خدماتی که در مطب یا کلینیک خود ارائه میدهید را به شرکت طراحی سایت ارائه نمایید. چراکه ایجاد ساختاری بر اساس جزئیات سایت مهم است. افرادی که پس از مشاهده سایت شما در نتایج جستجوی گوگل روی لینک شما کلیک میکنند باید در عرض چند ثانیه متوجه شوند تخصص شما چیست و چه خدماتی ارائه میدهید.
بهترین وب سایت های پزشکی در جهان معمولا حاوی محتوای زیادی هستند. آنها موظف به ارائه اطلاعات کامل، پاسخ به سوالات بازدیدکنندگان و کمک به انتخاب آنها هستند. پس علاوه بر درج محتوای یونیک و ارزشمند باید کاربر به راحتی به پاسخ سوالات خود دست یابد. طراحی سایت پزشکی شما باید به نحوی باشد که کاربر بداند در حال حاضر در کدام صفحه از سایت قرار دارد و با دو تا سه کلیک به قسمت مورد نظر راه یابد.
استفاده از پالت رنگ و فونت مناسب، خوانا بودن مطالب سایت نیز در طراحی سایت پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد. در خصوص پالت رنگ ما در دکتر وب همیشه توصیه میکنیم اگر برند شما پالت رنگ خاصی دارد در طراحی سایت پزشکی و نیز قالب شبکههای اجتماعی از همان استفاده نمایید.
برای جذب بیماران از عنصر تبلیغاتی یا CTA کمک بگیرید
اما عنصر CTA چیست؟ CTA مخفف عبارت Call To Action است. اگرچه در فارسی ترجمه دقیقی برای این مفهوم وجود ندارد؛ اما معنای تقریبی آن معادل “دکمه فراخوان” یا “اقدام به عمل” است. استفاده درست از دکمه CTA، ارتباط مستقیمی با دانش بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ دارد و میتواند بازدهی صفحات وبسایت به میزان فوقالعادهای افزایش دهد. این عنصر به پزشکان و صاحبان کلینیکهای پزشکی به درستی نمیدانند چگونه میتوانند توجه مراجعین سایت را جلب نمایند، کمک شایانی میکند.
عنصر CTA باید به گونه ای قرار گیرد که اگر کاربر قصد خرید محصول یا مشاوره در مرحله خاصی را داشت، این امکان را داشته باشد که در اینجا و اکنون با کلیک بر روی دکمه تولید لید این کار را انجام دهد. در طراحی سایت پزشکی میتوان برای انتقال به صفحه یکی از خدمات پر درآمد، تماس با تیم پشتیبانی، انتقال به یک شبکه اجتماعی، انتقال به صفحه نوبت دهی آنلاین و موارد مشابه از دکمه Call To Action استفاده نمود.
تصاویر ممنوعه در طراحی سایت پزشکی
بخش مهمی از طراحی وب سایت، تصاویر مرتبط با تخصص پزشک، عکس پزشک و احتمالا تیم همکار است. یک اشتباه بزرگ، قرار دادن عکس هایی است که عملکرد جراحی، خون، بیماران در حال نقاهت و… را نشان می دهد. برای پزشکان، هیچ چیز غیرطبیعی در این عکس ها وجود ندارد، آنها به آن عادت کرده اند و تصاویر احساسات منفی آنان را برنمیانگیزد. اما لازم است به این نکته توجه نمایید که با دیدن این تصاویر، مشتریان بالقوه واکنش متفاوتی نشان می دهند. احتمال بروز احساسات ناخوشایند، انزجار، احساس ترس، و در نتیجه امتناع خروج از سایت وجود دارد. تصاویر همیشه باید فقط احساسات مثبت و خوشایند را برانگیزند.
پادشاهی به نام محتوا
چه در مرحله طراحی سایت پزشکی باشید و یا آن را به اتمام رسانده باشید و قدم در راه سئوی سایت گذاشته باشید، یکی از مهمترین کاری که باید انجام دهید تولید محتواست. اگر تصمیم دارید بودجه ای جهت طراحی سایت پزشکی اختصاص دهید لازم است در مورد نحوه تولید محتوا تصمیم بگیرید. اگر وقت کافی برای این کار ندارید بهتر است این کار را به شرکتی بسپارید که سابقه خوبی در این زمینه داشته باشد. ما در دکتر وب پیشنهاد میکنیم محتوای تولید شده را قبل از درج در سایت از نظر علمی بررسی نمایید. بررسی یک محتوا از نظر علمی نیاز به صرف وقت کمتری دارد. در بحث تولید محتوا در مورد اصول آن توضیحات جامعی ارائه خواهیم نمود.
در ابتدای طراحی سایت پزشکی لازم است برای کلیه خدمات درآمدزایی که ارائه مینمایید محتوای مناسب در سایت درج گردد. اگر شخصا نوشتن محتوا را برعهده گرفتید و یا یکی از اعضای تیم شما این کار را انجام داد باید به این نکته توجه بفرمایید که اکیدا از کپی و بازنویسی مطالب سایر سایتها پرهیز نمایید و در پایان جهت بررسی و تغییرات نهایی و سئوی مطلب از شرکت مربوطه کمک بگیرید.
توجه به پشتیبانی فنی و سئوی سایت
بهتر است در انتخاب شرکت طراحی سایت پزشکی دقت نمایید و شرکتی را انتخاب نمایید که پس از طراحی سایت پشتیبانی فنی لازم و خدمات سئو را نیز ارائه نماید. در غیر اینصورت مجبور خواهید شد برای رفع مشکلات احتمالی آینده و نیز سئوی سایت پزشکی به دنبال شرکتی دیگر باشید.
دکتر وب با داشتن سابقه چندین ساله در برندسازی پزشکی کلیه خدمات طراحی سایت پزشکی، تولید محتوای پزشکی و سئو سایت پزشکی را به پزشکان محترم ارائه مینماید.
پاسخ سوالات متداول طراحی سایت پزشکی
طراحی سایت پزشکی به مراحل طراحی و ساخت یک پایگاه اینترنتی جهت اطلاعرسانی، معرفی پزشکان و مراکز درمانی و ارائه خدمات آنها گفته میشود. طراحی سایت یک پروسه است که لایهسازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو را در برمیگیرد.
یکی از مهمترین اقدامات جهت برندسازی پزشکی طراحی سایت است. همچنین جهت جذب بیماران بیشتر، راهنمایی مراجعین مطب و کلینیک پزشکان و نیز کاهش مدت زمانی که تیم پزشکی صرف راهنمایی بیماران مینمایند اهمیت زیادی دارد.
قیمت طراحی سایت بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد. دکتر وب چندین پکیج طراحی سایت پزشکی ارائه مینماید که پزشکان محترم بسته به نیاز خود میتوانند انتخاب نمایند. هزینه هاست و دامنه نیز در این پکیج گنجانده شده است که در صورتی که پزشکان از قبل هاست و دامنه داشته باشند قیمت آن کسر خواهد شد.
به دلیل اهمیت موضوع و مخاطبین در طراحی سایت پزشکی توصیه میشود پروژه خود را به شرکتی بسپارید که سابقه قابل قبولی در برندسازی پزشکی و طراحی سایت برای پزشکان داشته باشد. دکتر وب مفتخر است که برای اولین بار در ایران با تمرکز بر برندسازی پزشکی اقدام به طراحی سایت، سئو و تولید محتوا برای پزشکان و مراکز درمانی نموده است.
در قراردادهای طراحی سایت پزشکی در دکتر وب مدت زمان طراحی سایت یک ماهه در نظر گرفته شده است. این بازه زمانی دلیل وقت محدود پزشکان جهت ارائه موارد و تایید محتوای مورد نیاز در طراحی سایت تعیین گردیده است. در صورتیکه پزشکان محترم کلیه موارد درخواستی را در ابتدای پروژه تحویل نمایند این بازه کاهش خواهد یافت.
طراحی سایت پزشکی
پکیج اقتصادی- طراحی ده صفحه
- تعداد اسلایدر و گالری نامحدود
- لینک دهی به شبکه های اجتماعی
- امکان درج مقالات به صورت نامحدود
- کاملا واکنش گرا برای کلیه دستگاه ها
- بهینه سازی و سئوی اولیه استاندارد رایگان
- ارائه بسته امنیتی رایگان
- امکان ثبت نظرات و فرم های نظرسنجی
- یک ساعت آموزش آنلاین رایگان
- مدیریت کنسول وبمستر گوگل
طراحی سایت پزشکی
پکیج ویژه- طراحی پانزده صفحه
- تعداد اسلایدر و گالری نامحدود
- لینک دهی به شبکه های اجتماعی
- امکان درج مقالات به صورت نامحدود
- کاملا واکنش گرا برای کلیه دستگاه ها
- بهینه سازی و سئوی اولیه استاندارد رایگان
- ارائه بسته امنیتی رایگان
- امکان ثبت نظرات و فرم های نظرسنجی
- یک ساعت آموزش آنلاین رایگان
- مدیریت کنسول وبمستر گوگل
- نوبت دهی اینترنتی
- پنل پیامک
- امکان اتصال به درگاه پرداخت
- قابلیت ترجمه خودکار